Jesteś tutaj: kurierzyzdrowia.pl > Zdrowie > Spożycie płynów

Chudy, tłusty – nabiał

Nabiał jest dla wielu osób podstawą żywienia. Płatki z mlekiem, jogurty, maślanka, kefir oraz wszelkie odmiany mlecznych produktów stanowią, zarówno śniadania, jak i przekąski. Samo mleko dolewa się również do kawy, ale zawsze gdy jada się któryś produkt pojawia się pytanie czy lepiej wybrać chudą odmianę, czy tłustą. Wszystko zależy od zdrowia, przemiany materii, a nawet wieku, ponieważ wiele osób po dwudziestce źle toleruje produkty mleczne i jeżeli w ogóle chce je zjeść, musi wybierać chude.
Nawet dorośli, który nie mają problemów z tolerowaniem laktozy zawartej w mleku powinni jadać chude produkty. Wyjątkiem są tylko osoby, które potrzebują więcej sił po chorobie, chorują na anemię oraz kobiety w ciąży, których dieta powinna być bogatsza w składniki, które są ograniczane w zwykłym stanie.
Produkty z większą zawartością tłuszczu, np. mleko 3,2% powinny jadać przede wszystkim dzieci. Ich układ kostny domaga się wapna, którego jest bardzo dużo właśnie w nabiale oraz innych składników, których bardziej tłuste produkty dostarczają więcej.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.