Jesteś tutaj: kurierzyzdrowia.pl > Kuchnia > Czego nie trzymać w lodówce?

Cukier

Cukier, w szczególności ten dodawany do kawy czy herbaty i zawarty w słodkościach, które uwielbia większość z nas nie jest sprzymierzeńcem nie tylko diety, ale także zdrowego żywienia. Niekorzystnie wpływa na wagę i funkcjonowanie wielu układów organizmu. Często choć chcemy z nim skończyć, nie możemy się opanować i sięgamy po choć kostkę czekolady, a potem jest już z górki i zjadana kostka za kostką i w rezultacie zjadamy całą tabliczkę. Nic dziwnego bowiem jak się okazuje cukier uzależnia. Jego całkowite porzucenie jest możliwe po trzech dniach całkowej cukrowej abstynencji. Jest tu mowa o całkowitym wykluczeniu cukru, zarówno tego szkodliwego jak i zawartego w owocach. Jest to wytłumaczenie dla naszej nieposkromionej chęci sięgnięcia po słodycze już po dniu lub dniach ich niejedzenia. Mimo wszystko nie może stać się czymś co uspokoi nasze sumienie po zajadaniu się słodkościami. Jak z każdym uzależnieniem można z nim walczyć, a nawet należy. Spożywanie cukru jest zależne wyłącznie od naszej silnej woli.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.