Jesteś tutaj: kurierzyzdrowia.pl > Dieta > Suplementy diety

Odporność i warzywa

O warzywach mówi się dużo, zalecając je jako element zdrowego żywienia, który pomaga w zrzucaniu wagi. Oczywiście nie jest to bez znaczenia, zwłaszcza dla osób dbających o dietę, jednak warzywa mają jeszcze jedno, istotniejsze znaczenie – wspierają ludzką odporność. Żeby zachować ją w odpowiednim stanie, nie dać się infekcjom oraz poważniejszym chorobom, należy pamiętać o jedzeniu przynajmniej jednej porcji warzyw dziennie. Powinny być surowe, w postaci surówek lub gotowane na parze. Takie gotowanie sprawia, że nie tracą swoich właściwości. Dodatkowo, można jeść ich w takim stanie znacznie więcej. Organizm łatwo je przyswaja. W czasie wiosny oraz lata o dostęp do warzyw jest łatwo, więc warto zbierać zapasy, natomiast zimą można korzystać z mrożonek, z warzyw nieco bardziej egzotycznych oraz tego, co proponują sklepy – marchewek, selera, pietruszki, która dobrze wzmacnia układ immunologiczny. Zamiast warzyw surowych lub gotowanych można również zainwestować w soki warzywne. Dobre i smaczne, nawet jako deser.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.