Jesteś tutaj: kurierzyzdrowia.pl > Zdrowe żywienie > Zdrowe śniadanie

Węglowodany a trening

Osoby zaczynające swoją przygodę z trenowaniem zazwyczaj mają na celu pozbycie się zbędnych kilogramów. Obcinają więc ilość węglowodanów w swoim jadłospisie, a informacja o tym, że w czasie treningu są one potrzebne wydaje im się dość absurdalna. Choć każdy z nas wie, że cukry są źródłem energii to zdawać by się mogło, że zdecydowanie większą jej ilość możemy pozyskać z rozkładu zbędnego dla nas tłuszczu. Sytuacja jest jednak bardziej skomplikowana. Kiedy trenujemy powinniśmy uzupełniać zużyte podczas wysiłku węglowodany. Spożycie owoców czy ciemnego pieczywa po treningu gwarantuje odpowiednią regenerację organizmu, a także możliwość uzupełnienia utraconego glikogenu. Węglowodany, tak jak każda inna grupa produktów spożywczych pełni określoną w organizmie rolę, z tego względu nie możemy całkowicie wykluczyć ich z jadłospisu. Mowa tu o tych zdrowych, pochodzących głównie z owoców, a nie tych, które zawarte są w słodyczach, które wraz z tłuszczem jaki w sobie zawierają stanowią gwarancję nie na pozbycie się kilogramów, a na ich nabranie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.